13 maj 2009

Gnällkärring vid 25?

För några dagar sedan länkade jag till några bloggar som jag med jämna mellanrum går in och läser. Dessa bloggar är i huvudsak småtjejjer som vill bli den nya Blondinbella eller liknande.
Satt idag och funderade över en del saker som förvånar mig med alla dessa bloggare.
För det första, de vill alla vara likadana. Blonda, smala, utseendefixerade, modemedvetna, tjäna pengar och skriver om saker som är totalt ointressanta (visserligen är väl inte min blogg heller speciellt intressant)...
För det andra, elakheter... dem finns det gott om. Flickorna startar gärna så kallade "bloggkrig". Hur löjligt som helst, men även jag förstår att det är ett trick att få uppmärksamhet. Allt för att provocera?!
Varför inte vara lite unik? Via en blogg har man en enorm möjlighet att kunna förmedla sina åsikter på ett bra sätt, varför måste man vara så mainstream? Hitta på något nytt istället... Tänk vad kul det skulle vara. Visst finns det bloggare som gör detta också, men jag upplever att det är dessa blondinbloggare som är mest framgångsrika (rätta mig mer än gärna om jag har fel, blir bara glad i sådana fall)...
Dessa bloggar blir så tillintetsägande och förutsägbara, och det är sååå tråkigt.
Varför sitter jag då och gnäller? För jag behöver ju faktiskt inte gå in och läsa dem?!
Jooo för lite underhållningsvärde har det ju trots allt. Om inte annat kan man få sig ett gott skratt?!
Det som nästan retar upp mig allra mest är hur man använder det svenska språket på bloggarna. Jag är ingen stavningsguru själv heller, men att åtminstonde stava ordentligt är väl inte så mycket begärt?

// Gnällkärring vid 25?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!