28 juli 2009

Blåbärsprojekt...

Idag har det varit blåbärsprojekt hela dagen, plockat blåbär tills man var vimmelkantig. Jag fyndade ju som sagt igår när jag kom över en bärplockare som har använts flitigt idag. Mina väninnor plockade för hand och jag erbjöd dem bärpockaren, men de kör "old school". De tyckte det var fusk...
Det var nog lika bra det att jag hade min bärplockare, annars hade jag tröttnat ur fortare än kvickt.
Här har vi den vackra sjön som låg alldeles i närheten där vi höll oss.



Totalt cirka tre liter blev det (ja inte mer än så, jag har tålamod som en fyraåring)... :)

Det blev en blåbärssmoothie innan vi tog oss hem för dagen...
Till vår stora lycka hittade vi unga hjortron, som vi ska skörda när tiden är inne. Hemlig plats och allt... För vi vill ha skogens guld alldeles för oss själva (snåljåpar)...
Längtar till nästa omgång. Det är trevligt att veta att man har lite berrys i frysen om man nu får för sig att baka lite spontant, det är lyx!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!