29 juli 2009

Die brat die!

Ja för Er som hängt med i dagens blogginlägg kan nog ana att även detta inlägg är åt det mer pessimistiska hållet. Jag är på krigsstigen!
När man är hemma så som jag är nu, det vill säga sommarjobbande student med alldeles för få tider på schemat, ligger i soffan, är lite småförbannad och zappar mellan kanalerna... Då kan man inte blir mer än ännu mer förbannad.
MTV - Vad i hela Hälsingland visar de för skit? "The Hills", "The City", "My Supersweet 16"... (och ja, jag vet vad serierna heter och vad de handlar om, skandal!)...
Massa småbrudar som (The Hills, The City) springer runt på sina praktikplatser hos diverse modeskapare, leker fashionistas hela högen, drama drama kring relationer och annat tjafs, den hade sex med den och den tredje, drama drama drama!! Jag avskyr det!
Saken är ju den att man inte heller riktigt vet hur det är inspelat. Det ska verka som nån sorts reality-serie, men det verkar så regisserat så det är äckligt åt det.

Sen kommer vi till My Supersweet 16, där snorungar ska ha 16-årsfester som antagligen kostar mer än ett svensson-bröllop! Griniga, giriga, bortskämda, gnälliga, äckliga små tonåringar som har föräldrar (stackare) som står ut med deras krav, och som dessutom uppfyller dem!

Det värsta är att skitungarna ser upp till den som dragit till med årets största fest, sen är det bara att försöka bräcka varandra.

Nu tror alla Ni som läser detta att jag är avundsjuk och bitter!
Ja kanske lite. Fast nej... Nej nej nej!
Det är bara såååå skönt att få kräka ur sig alla sådana här tankar när man har en riktig bitterfitta-dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!