17 augusti 2009

Det börjar hända saker...

Nu är jag inne på sjätte dagen av diet, och måste säga att det känns toppen. Kroppen känns inte lika tung och lufsig.
Jag har inte ätit varken socker eller kolhydrater på sex dagar. Eller jo, de få kolhydrater som finns i soppan, men de är inte många.
Inget socker what so ever! Jag är inte ens sugen! Det är ju helt fantastiskt, och dietens syfte är ju just att ta bort sockersuget.
Totalt 5 kg är borta nu, och jag sitter och funderar på hur jag ska göa för att underhålla denna viktnedgång efter avslutad diet... Låg och funderade inatt, och kom väl fram till följande: Fortsätta undvika socker, så som godis, bakelser och andra smarriga saker. Undvika rena kolhydrater så som pasta, ris, potatis. Äta mycket grönt, och kött (dock inte hel/halvfabrikat)... Hmm... vad mer? Minska portionerna, äta lite och ofta?

Detta är säkerligen självklarheter för alla andra, men inte för mig, som alltid relaterat till mat via känslor, och kommit på det först nu. Mat ska inte få betyda mer än just mat. För ofta är det ju så att mat intas i samband med sorg, lycka, glädje, när man är arg, ledsen.... osv.
Mat ska vara mat och inget mer...

Se om jag lyckas med detta... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!