24 augusti 2009

Jag har två tokar efter mig...

Idag är jag hundvakt åt min mors hund Enzo. Min hund och Enzo går mycket bra ihop, bortsett från att de är så fruktansvärt svartsjuka. Då framförallt min vovva!

Utfodrade lite frukost nyss, vilket är en konst då man bör ha dem separerade eftersom de annars snor varandras mat. Enzo har börjat med en ny stil som det verkar, ligga och äta!

Det är inte lätt att röra sig med dessa jyckar... De är en i hasorna HELA tiden. Och Enzo kan jag väl förstå eftersom han kanske är lite orolig då matte och husse inte är här. Men min vovva som vanligtvis struntar i oss och grejar på eget håll har också helt plötsligt blivit en "följa John".
Att gå ut med dem samtidigt är en konst, och i princip omöjligt. Två hundar på ca 40 kg vardera som drar åt varsitt håll? Nope... Går inte...
Men det är kul att få vara hundvakt ibland, Enzo är en kul snubbe med mycket speciell personlighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!