30 augusti 2009

Mojito har fått en helt ny innebörd!

Usch... igår var jag ut med en arbetskamrat och åt mat på Oleary´s. Det var trevligt, åt en mumsig "amerikansk" hamburgare. Efter maten beställde vi en drink. Med specialingredienser tydligen...
Det var bananflugor i isbitarna! Usch usch usch!! Så vi bytte våra drinkar... Men se där var det också bananflugor i, så vi byter en tredje gång och då blir barpersonalen tvungen att byta ut alla komponenter och öppna helt nya istället, vilket var bra. Vi slapp ju bananflugorna iallafall...
Vi går sedan vidare till en pub i närheten. Stort misstag! Jag jobbar extra och nu i sommar i en affär där många handlar. Min arbetskamrat som var med mig har jobbat där i hundra år.
Fick vi vara ifred? NEJ!
Kunder från min arbetsplats kommer och ska diskutera företaget, dess innehåll, om hur trevliga vi är... bla bla bla! Det är så fruktansvärt tjatigt. Man kan inte sitta ifred och prata utan att det kommer någon och ska babbla hela tiden.

Det är faktiskt jobbigt. Man får aldrig vara privat på nå vis, måste hela tiden visa den där serviceminded och trevliga sidan, även om man alla gånger kanske inte orkar eller vill.
Gaah! Och dessa äckliga fyllgubbar ska vi inte ens tala om! De kommer och ska klappa och krama på en, fast man säger ifrån. Ett äckel tog i mitt hår och väste nåt i stil med "jag älskar hår"... Äckelpäckel!!
Vilka dårar det finns?! Varför ska man alltid hamna på ställen där det fullkomligt kryllar av gubbsjuka otvättade toalettfingrar?
*Yuck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!