24 september 2009

100:ade inläggget...

Ja detta är då alltså mitt hundrade inlägg på bloggen... :)
Så var det med det...

Idag var jag ut till hästarna (jag är medryttare på ett gäng hästar i närheten), och det var supermysigt att vara ute i skogen idag. Fint väder, frisk luft och bara jättemys! Vi stötte på ett gäng älgar och jag blev livrädd. Jag är mycket rädd för dem, då jag för några år sedan var ute och red på min egen häst och vi hamnade mitt emellan en älgko och dennes kalv (av misstag). Älgkon började jaga oss och gå till attack, så det var full rulle i tusennittio därifrån. Sedan dess har jag alltis haft stor respekt för dessa vilda bestar!
Hursom, två av de fem hästarna är islänningar. Underbart ljuvliga att rida, mjuka fina gångarter och ett tålamod som heter duga.
Nästa vecka ska jag ut både tisdag och onsdag. Längtar redan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!