30 september 2009

Galen ritt i skogen....

Ganska nyligen hemkommen från en galet vild ridtur i skogen, på gamla pållen Lipton. Gammal farbror som är hur pigg och fin som helst. Gick bra att rida i mörker trots allt, utrustade med rejäla pannlampor. Har beställt nya vinterridstövlar och handskar över nätet. Kanske inte de snyggaste, men de är fodrade och vattentäta, det är huvudsaken. En gång i tiden var jag stolt ägare av ett par MountainHorse-ridstövlar, hur sköna och fina som helst, men som jag blev tvungen att sälja eftersom jag är fattig student. Det ångrar jag bittert idag. Men man lär sig!
Kul med lite nya grejer, och de bör vara rejäla. Man sliter enormt mycket på utrustning när man håller på med hästar.

Helgen var fin. Jag fick träffa min Veronica... Jönköping var mysigt den lilla stund vi var där. Vi skulle åka dit på fredagen, men hann bara till Lindesberg då bilen braka ihop. Det var bara att vända hem igen. Så lånade vi bil och åkte tidigt på lördag morgon istället... Visst, det blev inte lika långt besök, men bättre så än ingenting...

Har fått lite kommentarer på mina inlägg och tycker det är superkul! Kommentera mera! Ris som ros! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!