02 september 2009

Hösten är här?

Tycker det är så ljuvligt med det lite svalare klimatet. Skönt med frisk luft och lite vindar. Nu får man dra på sig sina myshöstjackor, på med sköna riktiga skor...
Första skoldagen (i måndags) gick bra. Imorgon är det dags för föreläsning igen. Hela nästa vecka är väldigt intensiv, likaså hela denna termin.
Jag och min C-uppsatspartner har förmodligen kommit på vad vi vill skriva om, och det är ett ämne som gynnar oss båda då vi båda två styr mot kurators-hållet. Det blir förmodligen en uppsats som behandlar unga tjejer/killar och sex och samlevnad på nåt vis. Vår plan är väldigt tunn just nu, men vi har ju bara hunnit ha en lektion hittills. Det är förhoppningsvis en plan som går att genomföra.
En tuff höst som innehåller två arbeten, två stora salstentor samt en C-uppsats.

Igår fick jag hem lite kläder jag beställt från H&M, budget såklart! Alltid budget för mig!
Men det gör inget, H&M har en del bra grejjer trots allt.
Ett par rutiga byxor, faktiskt riktigt coola. En varmröd topp och en grå stickad omlottkofta. Känns så där lagom höstigt, lagom varmt än så länge.

Vad är det med skolstarter egentligen? Den här "traditionen" att man ska inhandla nya "skolkläder", block, material etc etc...?
Det är i en naturligt på nåt vis.
Inte nog med det var det dags att beställa hem kurslitteratur, som totalt går på ca 3000:-

Vem har sagt att det är billigt att vara student?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!