15 september 2009

Svininfluensa


Jahapp! Synden straffar sig själv, det är väldigt tydligt! Jag har varit en av dem som underskattat detta med svininfluensan. Tyckt att det varit alldeles för uppsjåsat i media.
Tro faen det att man ska bli drabbad då då...! Har symptom, ringde sjukvårdsupplysningen. De tyckte att det var risk nog, så nu är det total isolation som gäller. Hålla sig hemma.
Inkubationstiden kan vara ända upp till sju dagar, och därefter är det ytterligare 1-2 dagar att hålla sig hemma.
Jag inbillar mig att det bara är en vanlig höstförkylning, men eftersom det finns en risk så är det isolation som gäller. Man kan även vara smittbärare men inte vara sjuk själv.
Jorå... så nu sitter man här med den grymmaste ångesten. Med tanke på hur mycket jag har i skolan att göra... Det är intervjuer, transkiberingar, dataanalyser och en massa massa mer att göra. Uuuuh.. men jag ska försöka pussla ihop det hemifrån så gott det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!