08 december 2009

Vad jag sysslar med just nu...

Vad jag sysslar med just nu... Ja det kan man undra. Jag har inte skrivit i bloggen på evigheters evigheter, främst för att jag inte har tid. Checkade min statistik nu och förväntade mig ett hårt fall, men en liten trogen skara läsare har tålmodigt väntat. Det tackar jag för! :)

Så... Vad sysslar jag med? Jag försöker få ihop den galna vardagen som just nu innehåller en C-uppsats. Skriver som en galning, samlar in enkäter och nu är det SPSS för hela slanten. Den som skriver/skrivit C-uppsats mot psykologi och liknande vet vad jag menar när jag säger att SPSS är en hatkärlek. Bra att använda men ett helvete att manövrera.
I januari hoppas vi att vi får gå upp med uppsatsen (den tas upp i ett system som heter DIVA och är då per automatik godkänd och klar). Ett självklart måste om man vill få ut sin examen.
Så... Nu in i duschen, sen sova. Imorgon -> en ny dag med nya SPSS-utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!