23 juni 2009

The neverending storyyyy...

Idag när jag var och jobbade, slog det mig att jag har den där förbaskade reklamlåten "The neverending story" på hjärnan och framförallt att den verkligen sätter fingret på mitt sommarjobb. Ni vet den med toalettpapperreklamen? Tror att det är reklam för det iallafall...
För så är det på jobbet. Man packar upp varor i butiken, sen sätter man sig i kassan, säljer varorna, sen kommer nya varor på lastkajen, sen ska de packas upp... etc etc..
Theeeee neeeeeveeeerendiiiing stooooryyy la la la la la lalalaaa...
Tröttsamt värre... Fast nog är det ett av de bättre jobben man haft!

Det är nästan så jag längtar till skolan i höst.
För Er som inte visste, så pluggar jag till Beteendevetare, med Psykologi som huvudämne. Nästa sommar blir jag klar, vilket då innebär att en C-uppsats ska göras i höst.
Kan inte fatta att jag snart är klar. Tre år av plugg, slit, tårar, ångest, magkatarr, usel ekonomi etc etc... Ni fattar!
Fast en utbildning garanterar inte jobb, men det känns ändå skönt att ha en. Plus en studieskuld på en kvarts miljon.... Saftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!