23 juli 2009

Dagens favoriter

Dagens favoriter, ett nytt ämne som förhoppningsvis
kommer att uppdateras och dokumenteras ofta.


Här ser Ni mina kära gummistövlar! Ack så användbara i detta bedrövliga klimattillstånd vi befinner oss i.
De är inte bara vattentäta som ett par gummistövlar bör, utan de är gräsligt snyggfula! Söta och livfulla.
Det är det roliga med gummistövlar idag, de behöver inte längre vara tråkigt grönfärgade, utan kommer i alla möjliga skepnader.


Dagens andra favorit, och en liten eloge till mig själv:
Egenfabricerad fransk manikyr!
Jojjemänn! När jag var hos min vännina häromdagen, så fixade hon naglarna på samma vis åt mig. Dock lossnade det lite färg och så som det brukar, så jag satte mig ned och provade att göra det själv.
Här ser Ni resultatet, och jag är nöööjd.
Tänk att folk slänger ut flera hundratals kronor på att få det gjort i salong när det är så enkelt att fixa själv. Visst ser jag tjusningen med att få det gjort av ett proffs, då det är smidigt och behagligt och resultatet är väl hundra gånger bättre än detta. Men detta är ju en variant för oss med stram (t ex) studentbudget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!