22 juli 2009

Mina drömmar ska bli verklighet...

Just nu sitter jag och dreglar över diverse hästannonser som finns ute på nätet. För jag vill och ska skaffa häst igen, när jag pluggat klart och fått ett bra jobb som kan finansiera det inköpet.Jag får nästan små lyckorus när jag tittar på "säljes-annonserna", när jag ser hur stort utbudet i Sverige trots allt är.Det jag siktat in mig på är hästrasen Frieser, som enligt mig är en av världens vackraste och försök hitta en vackrare ras... Försök... Det går inte, är inte möjligt! Det är en ras som är stolt i sig själv och som tycker om att visa upp sig. Ståtlig och magnifik! Jag blir som en liten hästtjej när jag ser de vackra djuren. Visst skulle jag kunna tänka mig en annan ras också, kanske av Holländskt slag, eller varför inte en Islänning...? Om man har de möjligheterna rent ekonomiskt i framtiden, kanske man kan ha två favoriter i stallet? Planen är att det skall vara en valack, för griniga ston har jag fått nog av och hingstar är dryga i sin natur. Minst två pållar blir det, så de har sällskap av varandra.
Har storslagna drömmar om hur ett stall skulle kunna se ut, det behöver inte vara stort... Men rent och prydligt.
Jag har många drömmar, och några av dem är inte alls långt borta nu.
  • Ta min kandidatexamen som Beteendevetare (vilket sker våren 2010).
  • Fixa körkort (för jag är en looser baby, jag har inget körkort)!
  • Hitta ett jobb jag vill gå till varje dag, utan ångest och stor klump i magen.
  • Skaffa ett hus, gärna lite lantligt med stall och diverse andra pinaler.

Ibland känns det som att vi svenskar i allt för stor utsträckning styrs av Jantelagarna, men när det kommer till framtidsplaner så tycker jag att vi ska våga oss på att vara lite kaxiga och säkra, då jag inbillar mig att det driver och eldar på drivet inom oss.

"Jag ber inte om en lättare börda utan om en starkare rygg" - Philip Brooks



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!