20 september 2009

Älskade pärla!


Jag är lycklig ägare till min vovve... Varje gång jag tittar på henne så blir jag lycklig. Jag älskar verkligen min hund! Jag kan ibland inte fatta vad jag gjorde innan jag hade henne.
Nu är hon åtta år. Börjar få små gråa hårstrån här och där i pälsen och på mulen... Dem i pälsen rycker jag bort, för jag vill inte påminnas om det faktum att hon åldras liksom vi andra.
För jag vill inte vara utan henne. Hon är min ängel.
Och det svider till i hjärtat när jag tänker på den dag man måste ta det slutgiltiga beslutet, när det är dags för henne att vandra vidare. För den dagen kommer vare sig man vill eller ej.
Usch...
Men vi har några år kvar tillsammans om hon får vara frisk och glad.
Min pärla, min ängel, min älskling...
Hon kan charma vem som helst, alla tycker om henne. Hon är klok och vacker.
Jag älskar min lilla (stora) hårboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!