09 november 2009

Monday Morning

Idag påbörjar jag en "ny fas", d v s en hälsosammare livsstil...
Fy fan vad klyschigt!! Man ska ju inte säga/göra så, då blir det lätt att man ger upp. Men denna gång har jag två träningsfreak att rådfråga och som faktiskt peppat mig till detta nya...
Jag har fått i uppgift att föra matdagbok, att skriva ned allt jag äter under en veckas tid. Bara det faktum att man antecknar det som man äter, gör ju att man bli medveten på ett helt annat sätt. Man kanske passar sig lite för vad man stoppar i sig. För man vill ju inte lämna in ett matschema som är fullproppat med onyttigheter, då får man ju skämmas. Kanske det som delvis är tanken också? Psykologi kanske man kan kalla det?
Idag var jag duktig iallafall... Tog en 50-minuters rask räserpromenad nu på morgonen och åt en nyttig frulle när jag kom hem. Dock mår jag lite illa, eftersom jag såklart var sjujäkla vrålhungrig när jag kom hem innanför dörren...
Man ska alltså träna innan frukost (enligt instruktioner)... Jag, frukostmonstret numero 1... Jag kommer kanske dö på kuppen!? Men det känns ändå bra...
Hoppas (eller snarare se till) att motivationen hålls igång nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!