01 januari 2010

Vad har jag hunnit med på ett år...?


Har vid ett tidigare tillfälle gjort ett inlägg om vad jag hunnit med detta år... Tänkte nu göra en mer utförlig lista på vad som hänt...
En årskrönika? Nej... Sånt prettotjafs vill vi inte ha... Bara en lista helt enkelt. Mest för att få minnas och se helheten.

Januari:
- Opponerades på min B-uppsats i socialpsykologi och blev godkänd.
- Påbörjade kurserna Samtalsmetodik, Att arbeta drogförebyggande och Socialt arbete, juridik och fältstudier.

Mars:
- Var på bröllop.
- Såg Volbeat spela i Stockholm (en födelsedagspresent jag fick av min sambo).

April:
- Förlovade mig med min fina sambo.

Maj:
- Påbörjade totalt tre hemtentor, som det sedan visade sig att jag plockat hem dem alla *jeehoo*
- Bokade tid för min älskade tatuering.

Juni:
- "Sommarlov"... Med andra ord: Jobba arslet av sig hela sommaren för att få ihop pengar till hyran...

Juli:
- Hade "dildoparty" här hemma, vi var totalt 21 tjejer... Totalt kaos, men ack så roligt!
- Åkte på min första kryssning... Det var också roligt!

Augusti:
- Firade tre år med sambo.
- Fick äntligen göra min efterlängtade tatuering (som tog över fem timmar...Gaah så ont, men det var värt varenda minut av smärta. Har fått mkt fin respons på den).
- Plugget börjar igen. Börjar få panik. Snart är jag ju klar. C-uppsats i psykologi skall avklaras och vi är lagomt skitnödiga hela högen.

September:
- Blir medryttare på ett nytt ställe, med totalt fem underbara hästar.
- Genomför fältstudier ocj intervjuer, är lagomt frustrerad och stressad över allt skolarbete.

Oktober:
- Träffar vår handledare inför C-uppsats för första gången. Stressade över allt som ska hinnas göras. Galet mycket planering och en hel del grinigheter... Helt färdig.

November:
- Såg Rise Against spela i Stockholm.
- Var på en hejdundrade Halloween-fest... Nasty Nurse var jag!
- Såg Dozer spela i Borlänge. Mycket bra spelning!
- Pilottestar enkäter, skriver informationsbrev, missivbrev och en massa inledning till C-uppsats... Mycket enerverande arbete. Besöker gymnasieskola och delar ut enkät som är underlag till vår c-uppsats. Skitdryga tonåringar, men det gick mycket bra ändå tack vare excellent samarbete med skolan i fråga.

December:
- Skriver ihop C-uppsats och skickar in den.
- Skansen Julmarknad... Mycket mycket trevligt.
- Skriver omtenta i Metod, och jag klarade den galant. Härligt som bara den! Det är den värsta kursdelen av dem alla! Har nu samlat på mig hälften av blockets poäng.
- Jul och Nyår firas i förkylt tillstånd... Lugnt och stillsamt.
- En av mina bästa vänner föder en underbar liten flicka.

Det var 2009... Visst, inte mycket som hänt. Men detta var "höjdpunkterna" eller vad man vill kalla det. Däremellan har jag jobbat extra, läst löjligt mycket kurslitteratur, och pluggat som en galning... Som det ska vara då.

Nu börjar 2010... fortfarande i förkylt tillstånd. Men kanske är detta min årliga dos, så jag slipper sjukdomar resten av året? *Hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!