03 februari 2010

Äckliga jag, just nu...

Usch... Jag mår piss piss piss!
Man skulle kunna kalla det att jag har plugguppehåll, då min sista kurs inte börjar förrän 15:e februari. Vilket resulterat i att jag inte fått pengar från CSN. Så jag lever på typ luft just nu. Tack vare min snälla mor klarade jag mina räkningar.

Bortsett från detta, så har jag mått pyton på grund av andra anledningar. Jag kämpar ganska hårt med mitt självförtroende, varje dag och jämt. Periodvis klarar jag att få upp det, och kan stundvis tycka om mig själv och mitt utseende. Men så kommer dessa svackor, och de kan utlösas av nästan vad som helst. Som nu senast, en vän till mig lade upp en bild Facebook där jag såg ut som faaaaan! Usch, började nästan gråta. Allt det som jag byggt upp rasade ned som en stark snölavin. Jag bad henne självklart ta bort kortet.

Mitt problem är min självbild. Jag ser en tjej i spegeln som jag kan acceptera. Så när någon tar ett kort på mig, så ser jag att det är jag, men kan inte acceptera henne. På kort ser jag inte det jag ser i spegeln.

I have big issues wtih this.

Inatt funderade jag på om jag ska påbörja min detoxdiet igen...?
Känner mig fet och ful, inproduktiv och värdelös...
Detta är inget roligt. Har också börjat märka av min mani över mat. Jag är enormt fokuserad på vad jag äter, och att jag inte ska äta för mycket, fast jag i nästa sekund kan ta mig en rejäl fylla eller äta en stor chokladkaka.

Usch... Äckliga jag, just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!