01 februari 2010

Fått en splitterny rygg!

Det är svårt att blogga. Jag har en tendens att blogga intensivt en tid för att sakta men säkert slacka av.... Varje gång jag kikar på besökarsifforna blir jag lika förvånad. Trots min frånvaro så är det ett gäng trogna läsare som kommer tillbaka och kollar om det blivit något nyttinlägg. Coolt!
I helgen var jag ut en sväng, hamnade på efterfest och skaffade mig en ny rygg! Bra gjort va? En kompis till mig är grym på det där med anatomi, och jag nämnde väl i all hast att min rygg är pajj. Skolios som liten och snett bäckenben gör att man är mer sned är rak. Hursom, kompisen bad mig att ligga på mage på golvet med armarna längs sidorna. Så ställde han sig på min rygg... 95 kg väger han tydligen och ja, det kändes vill jag lova. Det var som att nån tagit tag i svanskotan och i skallbenet från varsitt håll och dragit allt de kunde. För det braka till rejält, och sedan dess har jag varit smärtfri i ryggen. Är inte det fantastiskt?
Inget jag rekommenderar att alla börjar härja med nu, jag själv hade nog tur.
Det är fantastiskt att inte ha ont. Att kunna ta en promenad, att kunna böja mig, att kunna sova på rygg för första gången på flera flera år...
Jag är glad över det! Mycket glad... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!