21 juli 2009

Köttmarknad...

I helgen var jag och några tjejkompisar iväg på Viking Line´s Cinderella-kryssning. Min första kryssning någonsin, om man bortser från rena båttransportsträckor mellan Sverige-Danmark, samt Sverige-England. Men det är ju inte riktigt samma sak.

Jag hade aldrig kunnat föreställa mig det vansinnesscenario som förekom på denna båt. Folk var som tokiga, som på en överfull bazaar i något exotiskt land där kött och kroppar såldes till skamligt låga "priser"... Där en drink eller en dansförfrågan genast betyder mer än just en drink eller en dans... Kåtslag helt enkelt!

Behöver man egoboosta sig, åk på en Cinderella-kryssning (helgvarianten)... Yepp!
Man kunde se desperationen i ögonen på vissa passagerare redan innan vi klev på båten. Människorna kollade in "varorna", vad som fanns att få och vad som erbjöds...
En snubbe kom bland annat fram till mig och sade nåt i stil med: "Det som händer på båten, stannar på båten".... yeah right?! Hell No säger jag! Aldrig i livet!!
Det är inget jäkla Las Vegas...

Taxfree´n var ju trevlig om inte annt (om man bortser från allt människokaos som uppstod därinne)... Jag handlade väl lite för mycket och är väl glad att det inte var någon tull på hemvägen. Det blev både whisky och koskenkorva...
Det är ju så billigt på båtarna att jag blev förbannad! Gick och svor för mig själv ett bra tag, men lyckades lugna ned mig när buffén hägrade...

Nästa helvete... Buffén! Skamligt god mat, hungriga fyllon och ett öga som äter mer än magen..
Farligt!!

Kan dock rekommendera en Cinderellakryssning... för det var kul trots köttmarknadskänslan...

Man kunde nästan höra: "koooom och köööp, extra fylliga låååår...eeendaaast iiiiidaaaaag!!! Koooom och kööööp, fååååå eeeen driiiink pååå köööpeeet!!!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!