03 augusti 2009

Jag drömmer mig bort...

Jag sitter och drömmer mig bort. Till en storstad, med varm ljummen kväll på en uteterass med människor, liv och rörelse. Sitta och njuta tillsammans med en väninna, kanske en öl eller ett glas vin i handen...?
Jag vill bort, göra något kul. Se något annat än det som hägrar utanför mitt fönster, eller jobbets fyra väggar.

För två år sedan var jag iväg till Stockholm med en väninna och gjorde just ovanstående. Vi var på konsert kvällen innan, stannade i Stockholm över natten för att dagen efter shoppa lite, strosa omkring och bara njuta. Det var underbart!

En så enkel sak som att resa... Sitta på ett tåg och veta att man är på väg någonstans. Och som Ni märker så behöver det inte vara storslagna planer. Små weekend-utflykter. De kan ge så mycket, och speciellt när man är som jag; längtar hem efter 3-4 dagar borta.

Jag vill bort härifrån så jag kan sakna det jag har här hemma och längta efter det så mycket att hjärtat nästan brister...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!