21 september 2009

Ängeln till undsättning



















Goda nyheter på tapeten igen!
20:e februari drar jag med kusin och hennes karl samt deras polare till Stockholm, för att se Rammstein på Globen! En av mina högsta konsertdrömmar har blivit verklighet. Biljetterna släpptes idag och kusinens man bokade dem, åkte och betala och nu är de våra!

Det var egentligen inte tänkt att jag skulle åka med, eftersom betalning av biljetterna skulle ske nu på en gång, och jag har som (vanligt) inga pengar. Så jag satt hemma och grämde mig över det faktum att jag skulle missa ett av världens bästa band.
Men så kom min räddande ängel till undsättning. Min kära [syster] Veronica. Jag satt i telefon med henne igårkväll, bedrövad och olycklig berättade jag för henne att jag var ledsen över att jag skulle missa dem.
Hon säger: "Jag betalar!!"
Va?!
Jo då, hon erbjöd sig direkt att betala min biljett. Jag börjar nästan gråta när jag tänker på det. Hon känner mig så väl. Hon vet att jag brinner för musik, och att konserter är mitt stora intresse. Jag blev så paff! Så givmild och omtänksam hon är...
Först ville jag inte ta emot erbjudandet. Men efter en del insisteranden, så svalde jag min snåla stolthet och tackade och tog emot erbjudandet.
Kan Ni förstå vilken snäll människa hon är? Hon ställer ALLTID upp på mig. Och inte bara det faktum när det gäller pengar, utan med allt!
Dessutom är det ett lån på sikt, alltså att jag kan betala tillbaka när det passar min ekonomi.
Jag är så jävla glad!!
Det kommer bli en kanonhelg. Vi ska bo på hotell, åka relativt tidigt på lördagen. Checka in oss, hinna fixa lite innan. Kanske nån öl eller två innan konserten. Dagen efter stannar vi ett tag, kanske gör Stockholm. Jag längtar!
Det är sådana här små resor man måste få göra, ha något att se fram emot.
Min Veronica... Finns ingen som hon.


Hon är fantastisk!



I Love U my ängelmongo!! Puss puss puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!