21 december 2009

Uppsatsen färdigskriven...

Förra veckan (i fredags) skrev vi klart uppsatsen. Det hade varit en hel del strul, och det var då inte lätt att få ihop allt. Men efter mycket jobb och slit kunde vi slutligen skicka in den till vår handledare. Nu har vi julledigt, ngt jag inte haft på väldigt länge. Förra julen var så där orolig med studier och nån tenta som släpade efter. Men inte i år.
Jag skrev även Metod-tentan i fredags morse. Det gick oförskämt bra, och måste säga att jag blir förvånad om jag inte klarat den. Men vi får se...
Metod-delen har ju aldrig varit min starka sida...
I januari ska uppsatsen först gås igenom en sista gång, innan vi ska på opponering där vi vädrar uppsatserna. Före opponering ska dock vår handledare bedöma om vi är redo att överhuvudtaget närvara på opponering och om vi har en chans att gå upp med den.
När opponeringen är klar, ska en examinator säga sitt och tycka... Sen är det upp till oss och eventuella förändringar, men slutligen handlar det om examinatorn vill godkänna uppsatsen och lyfta upp den...
Jag försöker att inte vara nervös redan nu, men nog gnager det lite i bakhuvudet.
Men ledig är jag.
Bortsett ifrån att jag ska jobba på onsdag, men det är inte samma sak. Jag jobbade förra julen och då var det kaos! Det är väl bara att ställa sig in på det nu också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!