01 januari 2010

God fortsättning!

Så var det ett nytt år, ett nytt årtionde till och med. Kan man tänka sig, vad tiden går fort. Det var ju inte längesedan vi firade millenieskiftet. En kväll jag faktiskt minns...
Tonåring, med lite för mycket alkohol i kroppen och utköpta cigarrer i ena handen och skumpa i den andra handen vid hamnens kaj, tittandes storögt på de vackra fyrverkerierna...
Milleniebuggen... ja det blev ju inget av den. Undrar vad nästa profetia kommer att handla om?

Bortsett från nyår, har julhelgen avklarats. En ganska dryg tillställning, men egentligen trevlig då man får träffa sina nära och kära, på gott och ont. Dock var jag duktig i år, jag var inte ut på krogen/fest varken på juldagen eller annandagen (vilket annars är tradition), inte heller på Nyårsafton. Jag stannade faktiskt hemma och tog det lugnt.

Jag fick som vanligt alldeles för mycket fina julklappar. Mina familjer är väldigt generösa... För generösa. Ja man ska ju inte klaga så, det är väl ett lyxproblem. Men det kan vara ganska jobbigt att överösas med julklappar, när man inte kan gengälda det på något sätt eftersom man är begränsad av studiekassan.

Till råga på allt, så har jag och är fortfarande dyngförkyld! Nästan hela decmeber månad har jag varit sjuk. Förkyld, hosta och senast idag ett fett munsår. Det är härligt...NOT!

Snart börjar plugget igen, det är dax för opponering av uppsats och hela den baletten. Så vi vet allt vad vi har och göra framöver....

Gott Nytt på Er Alla!

Ps. Vad är Era nyårslöften? Egentligen är det ganska fånigt med nyårslöften, men jag drar till med minst två iallafall...
1. Dricka mindre alkohol
2. Träna mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ordet är ditt!